Monday, March 14, 2011

JANGAN BUANG KUCING DI TEMPAT TAK SEPATUTNYA....

Aku ni slalu traveling guna highway...dan slalu gak nampak bangkai meow di tengah atau tepi jalan kat highway nih..bila pikir balik camna la ada meow kat kawasan hutan dan bukan pulak di kawasan perumahan tepi highway...sah kena humban oleh manusia yang xde belas ihsan pada haiwan ni..

kalu kowang kata kucing hutan kot....mmg la bukan...dari segi kaler n fizikalnye mmg bukan kucing hutan...
sedih la dgn sikap manusia yang ada kepala otak dan akal sempurna tp x gunakan dengan betul.... 

kalu kowang nak buang kucing,pegilah antar depa ke pasar atau kedai2 makan...takpun kat kawasan perumahan....tolonglah jgn campakkan depa kat tmpat yg mmg kowang saje nak tamatkan nyawa depa ni.

tp kan aku lagi pelik bila pikir sebab kucing2 ni kena buang...sejahat2 binatang yg bnama kucing ni...belum lagi aku jumpa citer kucing kokak owang idup2....

kowang pnah tgk kucing yg jalan tempang atau ada luka teruk kat badan???biasanye boleh dilihat dikalangan kucing2 tbiar kat kedai2 makan la.....yg kulit tsiat sbb kena simbah ngan air panas......aku pcaya manusia2 yg blaku zalim pada haiwan ni telah pun diturunkan bencana ke atas mereka ni....

hmmmm..untuk manusia2 di luar sana...jgn la blaku kejam pada haiwan....terutamanya haiwan cumel bnama kucing ni...kalu lah aku boleh tolong sume meow2 yang malang ni kan....hmmmm....mmg aku dah byk tlg pun....aku suka kutip meow....tp x buleh la nak kutip sume...sbb daya ku amatlah terbatas.....alahaii..

4 comments:

mr.curly said...

yehhh!! idup mama meow!!..buktinye, tgkla kucin2 kt sni tersengih je manjang..hikhik

bdk johor said...

yeah!! wa pon sokong mama meow. time pilihanraya nnti wa akan undi lu. yihaaaaa!! hehe

| gad1s s0ypans | said...

hikhik.....
mama mea0w.....???

cumeeeiii nama tue....
(=

fazilzura said...

SOKONGGGGGGGGGGGGG... kucing kan kesygan Rasul kite..

kt umah zr ado kt 12 ekor, sume entah dtg dr mano.. tp kekal le smp now.. dr kecik smp dh beso banak2 plak tu..